top of page
Obrázek autoraKuboj

GR 5 DEN 8. (dnes 29,5 km, ↑ 2138 m, ↓ 970 m; celkem 232,6 km)

Aktualizováno: 30. 8. 2021

Peisey-Nancroix → Refuge de la Leisse

ZPÁTKY VE FORMĚ, NP VANOISE A NA DOSAH LEDOVCŮ

Když jsem se ráno probudil, už jsem věděl, že starej dobrej dynamickej Kuboj je zpátky. Právě včas, protože nás čekal NP Vanoise, na kterej jsem se těšil úplně nejvíc z celýho trailu, a taky dvě sedla přes 2600 m n. m. Každej metr tímhle rájem jsem opět prožíval naplno a i po tý zmíněný krizi se můj pohár životní euforie zdaleka nevycmrndal. Krásný a vysoký horský štíty, průzračný jezera, dravý řeky a vodopády, ledovcový tvary a taky neustále pobíhající marmoťácí (svišti horští). Všechno, co mám z přírodního hlediska na trailech rád, tu najednou na tak malý ploše bylo. Pod sedlem u refugia Du Palet byla i taková fajná houpačka, kde jsem udělal jednu speciální fotku mýho batohu pro Martina z rebelt . Ten bágl miluju čím dál víc, má všecko, co jsem od batohu kdy chtěl a stal se mojí součástí.

Odpoledne klesáme po sjezdovce do brutálně turistickýho střediska Tignes, kde dokupujem zásoby a vrháme se opět nahoru. Stoupáme pozvolnou stezičkou kolem marmoťáků až do 2761 m n. m. Solidně foukalo, my v kraťasech a nad námi na ledovci u vrcholu Grande Motte (3653 m n. m.) upravovali sjezdovku. Káťa se pak nebála vlézt do jezera přímo pod ledovcem, kde zapózovala ve svý svítivý bundě od Tilaku. Ke konci dne jsem ani nebyl unavenej, všude bylo takový krásy, že na únavu nebyl čas. Jeli jsme bomby podél řeky, jejíž ledovcový údolí připomínalo něco mezi Islandem a Měsícem. Bivak stavíme u Refuge de la Leisse, jelikož zde v NP se to jinde nesmí. Místního správce okamžitě pozívám na panáka naší (teda vlastně Kátiný, jelikož já tu svojí už po 4. dnu vypil) malinovice. Ve společných prostorách pak kecáme s ostatníha hikerama. Když jdou všichni i Káťa spát, chystám se jít platit. Jak to ale tak bývá, když máte vlastní pálenku a prořízlou hubu, začnou se dít věci. Správcovskej gang mě zve k sobě na pálenky, který vlastnoručně pálili. Tohle všecko se děje uprostřed ničeho (viz předposlední foto), v srdci Vanoise a já zas po delší době zažehnul ten dinarickej seznamovací pocit.